Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Dołącz do nas i zarejestruj się już teraz.
  Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  

Zioła - herbcio.pl - zdrowie od matki natury
  Pokaż wiadomości
Strony: [1]
1  Szkoła - działy tematyczne / Fizyka / Making Learning Science Fun- projekt : Wrzesień 20, 2016, 15:05:58
Na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego w styczniu 2016r. rozpoczęto realizację dwuletniego międzynarodowego projektu edukacyjnego z programu Erasmus + pt. Making Learning Science Fun (SciFUN).
Główną ideą projektu jest popularyzacja przedmiotów ścisłych wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych. Celem jest zaoferowanie nauczycielom zestawu narzędzi, a także poszerzenie ich wiedzy i kompetencji pomocnych w zwiększeniu zaangażowania i motywacji uczniów do nauki przedmiotów ścisłych poprzez zastosowanie innowacyjnych rozwiązań, które uczynią naukę miłą i ciekawą.
Projekt proponuje poszukiwanie atrakcyjnych kontekstów nauczania, bliskich uczniom i ich codziennym sprawom i wykorzystywanie ich przy opracowywaniu materiałów dydaktycznych.
Międzynarodowe konsorcjum złożone z ekspertów z dziedziny nauk ścisłych opracuje również zestaw narzędzi dla nauczycieli z Polski i Europy, do pracy z uczniami, którego celem będzie zwiększenie motywacji do nauki oraz uatrakcyjnienie procesu kształcenia. Poza ogólnymi rekomendacjami i zaleceniami, zestaw obejmie także przykładowe ścieżki międzyprzedmiotowe, wzbogacone w narzędzia cyfrowe, które mogą później posłużyć do tworzenia kolejnych scenariuszy lekcji, a także podręczniki dla nauczycieli oraz program szkolenia wdrażający innowacyjne pomysły i rozwiązania oparte na wykorzystaniu urządzeń mobilnych, komiksów, mediów społecznościowych, a także metody „storytelling”. Wszystkie materiały zostaną umieszczone na specjalnej platformie, gdzie będzie można także zaczerpnąć inspiracji do prowadzenia zajęć w taki sposób, aby uczniowie pokochali nauki ścisłe.

Zachęcamy do śledzenia strony internetowej projektu www.scifun.eu

Kontakt:
dr Paweł Barczyński
Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
pawelbarczynski@uni.lodz.pl
Marta Chruściel
Biuro Międzynarodowych Projektów Edukacyjnych
marta.chrusciel@uni.lodz.pl

2  Szkoła - działy tematyczne / Język polski / O czytelnictwie wśród chłopców- projekt : Sierpień 30, 2016, 14:39:53
Projekt Boys Reading, czyli jak wyrównać szanse chłopięcych (nie)czytelników
Zniwelowanie różnic pomiędzy płciami w procesie edukacji to konieczność, którą od lat zauważają choćby kraje Skandynawii przodujące w badaniach czytelnictwa. Chłopcy, jak wynika z raportów na ten temat, mają większe kłopoty z koncentracją, a co za tym idzie – z nauką, częściej porzucają myśl o dalszej edukacji w szkole średniej, uważają też, że czytanie jest nudne i czyta się tylko w szkole. Nieukształtowana postawa czytelnicza wśród nastoletnich chłopców powoduje problemy w dorosłym życiu. Idąc w ślad krajów skandynawskich, gdzie od ponad 10 lat wprowadza się w życie projekty skupione na czytelnictwie chłopców, stworzono projekt "Boys Reading" - "Chłopaki czytają". W skład pomysłodawców i realizatorów projektu wchodzi Uniwersytet Łódzki, który zajmował się badaniami w Polsce (2014-2016).
Boys Reading ma na celu uczynienie czytania integralną częścią życia nastoletnich chłopców (w wieku 11-15 lat). Konsorcjum projektu uważa, że można to osiągnąć tylko wtedy, gdy chłopcy będą mieli wpływ na to, co czytają, a książki będą odpowiadały ich zainteresowaniom i rzeczywistym potrzebom. Skuteczne zaspokojenie tych potrzeb wymaga wspólnych wysiłków wszystkich partnerów uczestniczących w procesie edukacji: władz, nauczycieli, rodziców i członków społeczności.
Do celów projektu należały: zwiększenie motywacji chłopców do czytania i pisania, by zniwelować różnicę pomiędzy płciami; udostępnienie szkołom atrakcyjnych materiałów, w tym również cyfrowych, które pomogą dopasować czytanie i pisanie do indywidualnych potrzeb chłopców; ułatwienie kontaktu z męskimi wzorcami zaangażowanymi w kształcenie umiejętności czytania; wspieranie inicjatyw mających na celu uczynienie rozwijania zdolności w zakresie języka zabawą i czymś atrakcyjnym dla dorastających chłopców.
Działania oraz rezultaty Boys Reading są kierowane do nauczycieli, wychowawców, rodziców, którzy chcą dowiedzieć się, w jaki sposób najlepiej motywować niechętnie czytających chłopców, by zainteresowali się literaturą. Jest to także zaproszenie dla społeczeństwa, aby lepiej poznało rodzaje (kategorie) tych książek, preferowaną przez chłopców tematykę i gatunki (podkategorie) oraz tytuły tekstów przeznaczonych dla 11-15-latków.
Rezultaty projektu prezentowane są na stronie internetowej (http://boysreading.org/), na której można znaleźć "Toolkit", czyli podręcznik z poradami dla nauczycieli i innych osób zaangażowanych w proces edukacji nastoletnich chłopców, a także inne darmowe materiały edukacyjne oraz interaktywne forum służące wymianie doświadczeń. Największą wartością wyników Boys Reading jest to, że na wybór lektur i metod pracy mieli wpływ sami chłopcy i nauczyciele oraz bibliotekarze pracujący z nimi na co dzień. Inspirację można znaleźć nie tylko w przykładach z Polski, ale i pozostałych partnerów projektu: Chorwacji, Cypru, Grecji, Austrii, Portugalii i Rumunii. Materiały są przeznaczone do twórczego wykorzystywania przez nauczycieli (nie tylko języka polskiego!), wychowawców, bibliotekarzy szkolnych czy rodziców.
 
Więcej informacji można uzyskać u koordynatorki projektu Karoliny Tomczyk pod adresem karolina.tomczyk@uni.lodz.pl

Projekt finansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na naukę w latach 2015 – 2016 przyznanych na realizację projektu międzynarodowego współfinansowanego.

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.

Strony: [1]

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Seo4Smf v0.2 © Webmaster's Talks

Hayat Theme - Sefa