Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Dołącz do nas i zarejestruj się już teraz.
  Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  

Zioła - herbcio.pl - zdrowie od matki natury
  Pokaż wiadomości
Strony: [1]
1  Szkoła - działy tematyczne / Szkoła ogólnie / Plan Rozwoju Zawodowego : Maj 30, 2011, 19:28:17
PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
Magdalena Kretschmer

Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2010
Data zakończenia stażu: 31.05.2011

Nazwa i adres szkoły:
Szkoła Podstawowa nr 6 im. Aleksandra Majkowskiego
w Rumi
Rumia, ul. Sienkiewicza 30

Stanowisko:
01.09-30.11.2010 wychowawca w świetlicy
01.12-31.05.2010 nauczyciel wspomagający

Opiekun stażu: Łucja Klepacka

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

Zadania nauczyciela  - stażysty według Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczyciela

§6 ust. 2 pkt 1     Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
Działania nauczyciela:
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego.
Formy realizacji
Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego:
- Karta Nauczyciela (rozdz. 3a Awansu zawodowego nauczyciela)
- najnowsze rozporządzenie MENIS dotyczące awansu zawodowego nauczyciela
- Ustawa o systemie oświaty.
Termin
09.2010
Dowody realizacji, uwagi, wskazówki - Znajomość przepisów prawnych;

Poznanie dokumentów obowiązujących w świetlicy i szkole oraz zasad i zadań świetlicy i szkoły.
Analiza dokumentów obowiązujących w szkole:
– statutu szkoły, WSO;
– regulaminu pracy świetlicy
– szkolnego programu wychowania
- planu pracy zespołu przedmiotowego
- wniosków do realizacji opracowanych przez Radę Pedagogiczną
- programu profilaktyki
- planu wychowawczego klasy
Udział w Radach Pedagogicznych i posiedzeniach zespołu kl.0-3.
Formy realizacji- Notatki z analizy dokumentów;Lista obecności;

Poznanie sposobu prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji.
Analiza dokumentacji szkoły: dziennika zajęć, planu pracy świetlicy, programu nauczania
obowiązującego w klasie II.Analiza księgi zarządzeń.
Formy realizacji- Poprawnie wypełniane dokumenty;

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
Przeprowadzenie rozmowy wstępnej z opiekunem stażu,określenie wzajemnych oczekiwań:
- określenie zasad komunikowania się i współpracy
- skonstruowanie planu rozwoju zawodowego
- konsultacje.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
Formy realizacji- Opracowanie planu rozwoju zawodowego;

Poznanie podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów  przeciw pożarowych.
Udział w szkoleniu.
Lektura obowiązujących przepisów.
Praktyczne stosowanie przepisów BHP i PP.
Formy realizacji- Zaświadczenie,notatki;

Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w szkole oraz zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.
Obserwacja.Udział w Radach Pedagogicznych.
Formy realizacji-Organizacja zajęć własnych;Lista obecności;

Przygotowanie  sprawozdania z przebiegu stażu.
Sprawozdanie
Formy realizacji- Treść sprawozdania

§6 ust. 2 pkt 2     Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację
statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

Prowadzenie zajęć w obecności Opiekuna stażu lub Dyrektora
Skonstruowanie planu pracy edukacyjno- terapeutycznej świetlicy na rok szkolny 2010/2011.
Skonstruowanie planu pracy nauczyciela wspomagającego na semestr II.
Realizacja zajęć zgodnie z przygotowanymi  planami pracy.
Opracowanie scenariuszy zajęć.
Omawianie przeprowadzonych zajęć.
Wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
Formy realizacji:
Plan pracy edukacyjno- terapeutycznej świetlicy na rok szkolny 2010/2011;
Plan pracy nauczyciela wspomagającego na semestr II;
Scenariusze zajęć;

Współorganizacja i udział w uroczystościach i imprezach kulturalnych.
Włączanie się do organizacji imprez organizowanych przez świetlicę i szkołę.
Współorganizacja imprez klasowych.
Formy realizacji:
Zdjęcia, notatki z uroczystości;

Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i pozaszkolnym samokształceniu.
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
-kursy
- warsztaty
- studia II stopnia
Formy realizacji: Zaświadczenia;

Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej.
Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych.
Gromadzenie i wykorzystywanie materiałów służących jako pomoc dydaktyczna w pracy edukacyjno- terapeutycznej.
Formy realizacji:
Notatki;

Wzbogacenie warsztatu pracy.
Przygotowanie nowych pomocy i wykorzystanie ich w procesie edukacyjno- terapeutycznym na zajęciach w celu podniesienia poziomu pracy.
Formy realizacji: Pomoce dydaktyczne;

Uczestnictwo w spotkaniu z rodzicami prowadzone przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela.
Udział w spotkaniach z rodzicami organizowanych przez nauczyciela wiodącego.
Formy realizacji: Notatki własne;

§6 ust. 2 pkt 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć.

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (lub innych nauczycieli).
Hospitacja zajęć wg wcześniej określonych zasad.
Zwrócenie uwagi na dobór metod i form pracy.
Formy realizacji: Scenariusze zajęć;

Umiejętność analizowania zajęć hospitowanych i prowadzonych samodzielnie.
Analiza przeprowadzonych samodzielnie zajęć dydaktyczno- wychowawczych.
Ocena własnych umiejętności- wyłonienie słabych i mocnych stron.
Uwzględnienie opinii opiekuna stażu w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem.
Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego.
Formy realizacji: Dokumenty pohospitacyjne;Notatki;Teczka stażysty;


Wykorzystanie Technologii Informacyjnej w swojej pracy.
Publikacja planu rozwoju zawodowego w Internecie.
Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej.
Formy realizacji: Zapis na płycie CD;

§6 ust. 2 pkt 3     Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów.


Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów.
Analiza akt osobowych ucznia (karta zgłoszenia do świetlicy).
Analiza opinii i orzeczeń z poradni psychologiczno-pedagogicznej uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Spotkania i współpraca z rodzicami.
Współpraca z wychowawcami klas, pedagogiem i psychologiem.
Współpraca z nauczycielem wiodącym, katechetką, pedagogiem, psychologiem, logopedą.
Formy realizacji: Notatki; Wykorzystanie zdobytych informacji w pracy z uczniem.

Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokojenia potrzeb edukacyjno- terapeutycznych uczniów.
Stała obserwacja dziecka.
Współpraca z rodziną i nauczycielami.
Formy realizacji: Notatki;

Współpraca z rodzicami.
Indywidualne rozmowy, konsultacje.
Formy realizacji: Notatki;



Nauczyciel stażysta:

Opiekun stażu:

Zatwierdzam do realizacji



Miejscowość, data                                              Podpis i pieczęć Dyrektora Szkoły


Strony: [1]

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Seo4Smf v0.2 © Webmaster's Talks

Hayat Theme - Sefa