Pokaż wiadomości
|
Strony: [1] 2
|
1
|
Szkoła - działy tematyczne / Matematyka / Graniastosłupy
|
: Czerwiec 18, 2012, 12:15:32
|
Witam, bardzo proszę o rozwiązanie i wytłumaczenie poniższych zadań.
1. W graniastosłupie prawidłowym czworokątnym krawędź podstawy ma długość 5V2 cm a przekątna graniastosłupa jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem 60 stopni. Oblicz objętość granistosłupa
2. W graniastosłupie prawidłowym czworokątnym przekątna graniastosłupa o długośći d=12 cm jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem 30 stopni. Oblicz objętość graniastosłupa.
3. Oblicz objętość prostopadłościanu, którego podstawą jest prostokąt o bokach 6cm i 8cm, zaś przekątna prostopadłościanu jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem 30 stopni
|
|
|
2
|
Szkoła - działy tematyczne / Matematyka / Drzewka- 2 zadania
|
: Listopad 30, 2011, 19:08:13
|
Witam bardzo proszę o rozwiązanie poniższych, bardzo mile widziane było by gdyby ktos mi również rozrysował do tego drzewka ponieważ mam z tym kłopot
1. Wybieramy trzy karty z tali 24 kart, skłądającej się z wszystkich figur oraz dziewiątek i dziesiątek. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wsród tych kart jest as
2. Drużyny piłkarskie Arsenał i Bajer mają rozegrać ze sobą dwa mecze. Eksperci twierdzą, że w każdym z tych meczów prawdopodobieństwo wygranej Arsenału jest równe 0,5, a wygranej Bajeru - 0,4. Oblicz prawdopodobieństwo tego, że: A) oba spotkania zakończą sie remisem B) Arsenał przegra tylko jeden mecz C) Bajer wygra co najmniej jeden mecz
Uwaga za zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 pkt, a za remis 1 pkt
|
|
|
4
|
Szkoła - działy tematyczne / Matematyka / Wyrażenia wymierne- 4 równania
|
: Październik 03, 2011, 16:55:54
|
Witam proszę o rozwiązanie równań poniżej: 1.Rozwiąż równanie (!!!UWAGA!!! TO CO W LICZNIKU I W MIANOWNIKU UJĄŁEM W NAWIASACH !!!!) a) (2x-1) \ (5x+4)=2 b) (3+2x) \ (x-5)=(4x) \ (2x-1) c) (2) \ (2x+3)-(x-1) \ (x-3)=0 d) (x) \ (6-2x)=(2) \ (x-3)
|
|
|
5
|
Szkoła - działy tematyczne / Matematyka / Hiperbola 2 zadania
|
: Wrzesień 28, 2011, 17:08:28
|
Witam proszę o rozwiązanie 2 zadań poniżej. Proszę tez aby podać wykres funkcji 1. W jakich punktach wykres podanej funkcji przecina osie układu współrzędnych ? Naszkicuj ten wykres. Zbadaj monotoniczność funkcji i podaj, dla jakich argumentów funkcja przyjmuje wartości dodatnie a) f(x)=-3\x+1 (-3\x oznacza ułamek) b) f(x)=3\x+2-3 (3\x+2 oznacza ułamek) 2. Hiperbola na rysunku jest wykresem podanej funkcji. Oblicz pole zacieniowanej figury (należy w tym zadaniu najpierw obliczyć miejsca zerowa, przecięcia z osią y,x, asymptoty) a) y=2\x+2+1 (2\x+2 oznacza ułamek) (obraz figury w linku poniżej, link wystarczy skopiować i wkleić do przeglądarki) http://imageshack.us/photo/my-images/12/hiperbola.png/
|
|
|
6
|
Szkoła - działy tematyczne / Matematyka / Hiperbola zadanie
|
: Wrzesień 26, 2011, 18:15:40
|
Witam proszę o rozwiązanie poniższego zadania. Proszę tez o to aby nie tylko napisać rozwiązanie ale i rozrysować w układzie współrzędnych jak to wygląda
1.Przez którą ćwiartkę układu współrzędnych nie przechodzi wykres podanej funkcji? a) y=6\x-3 (6\x-3 to ułamek) b) y=-2\x+7 (-2\x to ułamek) c) y=1\x+7+5 (1\x+7 to ułamek) d) y=-V2\x-4+0,7 (-V2\x-4 to ułamek a -V2 oznacza "minus pierwiastek z dwa)
|
|
|
8
|
Szkoła - działy tematyczne / Matematyka / Wyrażenia wymierne, równania wymierne
|
: Wrzesień 21, 2011, 19:18:40
|
Witam proszę o rozwiązanie dwóch zadań 1.Przyjrzyj się uważnie równaniu i rozwiąż je jak najprostszą metodą a) (1\1-x i -x\x-1 oznaczają ułamki) 1\1-x=-x\x-1 b) (^2 oznacza do potęgi 2 a x\x^2+1 oznacza ułamek) x\x^2+1=x c) (x-3\2x-1 i x-3\1-2x oznaczają ułamki) x-3\2x-1=x-3\1-2x d) (7x-1\1-7x i 1\x oznaczają ułamki) 7x-1\1-7x=1\x e) ( 1\x oznacza ułamek) x+1\x=0 f) (x-1\2 i 8\x-1 oznaczają ułamki) x-1\2=8\x-1 2.Na rysunku dwie proste równoległe przecinają ramiona kąta. Korzystając z twierdzenia Talesa, oblicz długość odcinka x (rysunek kąta w linku poniżej) http://imageshack.us/photo/my-images/51/trjkt.png/
|
|
|
9
|
Szkoła - działy tematyczne / Matematyka / Wyrażenia wymierne 3 przykłady
|
: Wrzesień 19, 2011, 17:02:43
|
Witam proszę o rozwiązanie 3 przykładów
1. Rozwiąż równanie a) 2x^2+x-3x^2\5x-1=0 (^2 oznacza do potęgi 2 a 3x^2\5x-1 to ułamek) b) 3x-4\6x+1=2x+7\4x-1 (3x-4\6x+1 i 2x+7\4x-1 to ułamki) c) 7\4x+1+2x+3\5-8x=0 ( 7\4x+1 i 2x+3\5-8x to ułamki)
|
|
|
10
|
Szkoła - działy tematyczne / Matematyka / Wyrażenia wymierne
|
: Wrzesień 10, 2011, 14:46:44
|
Witam, bardzo proszę o roziwązanie poniższych zadań
1. Wynik działania przedstaw w postaci wielomianu uporządkowanego według malejących potęg x (wyrażenie ^3 oznaczaja do potęgi 3) (-2x^3-4x+3)*(10x^3-5)
2. Rozłóż trójmian kwadratowy na czynniki stopnia pierwszego, jeśli to możliwe (należy tu najpierw wyliczyć delte)
a) -1/2x^2+2x-4 (-1/2x^2 oznacza minus jedna druga x do potęgi drugiej)
b) -1/3x^2+7/3x+20 (-1/3x^2 oznacza minus jedna trzecia x do potęgi drugiej a 7/3x siedem trzecich x)
3. Wykonaj działania i uporządkuj otrzymany wielomian
-x(4x-6)-(2x+1)(2x-1)
4. Rozłóż wielomian na czynniki (wyrażenia ^2,^3 itd. oznaczają do potęgi 2,3)
a) 5x^5+2x^4+10x^3+4x^2
b) -4x^4+5x^3+12x-15
5. Oblicz wartość wyrażenia dla podanej wartości zmiennej
-11/4x^3+5x-7 dla x=0 (w liczniku jest -11 a w mianowniku reszta)
|
|
|
12
|
Szkoła - działy tematyczne / Matematyka / Figury i przekształcenia
|
: Sierpień 06, 2011, 01:47:32
|
Witam, mógłby mi ktoś dokłądnie wytumaczyc krok po kroku (tak na poziomie liceum) jak: 1.Wyznaczac współrzędne obrazów danych punktów w symetrii względem prostej równoległej do osi x i y 2.Wyznaczać równanie prostej względem której dane proste są symetryczne
Prosiłbym o dokładne i proste wytłumaczenie od poczatku do końca, poniewaz nie znalazłem nic o tym w podreczniku, a w internecie jest za mało zebym zrozumiał:( Naalepiej jakby mi ktoś wytłumaczył na jakims przykładzie:)
|
|
|
13
|
Szkoła - działy tematyczne / Matematyka / Proszę o sprawdzenie zadan
|
: Lipiec 25, 2011, 19:20:14
|
Witam proszę o sprawdzenie zadan
1. Liczby 5 i 8 są dwoma poczatkowymi wyrazami pewnego ciągu arytmetycznego Oblicz 30 wyraz tego ciągu i sumę jego 30 początkowych wyrazów
a1=5 a2=8 r=3
a30=5+(30-1)*3 a30=5+87=92
S30=5+92\2*30 i po skróceniu s30=97*15=1455
2 Oblicz pierwszy wyraz i iloraz ciągu geometrycznego an wiedząć że a2=36 i a5=4i1/2. Oblicz sumę dzisięciu początkowych wyrazu tego ciągu
(Znak ^3 oznacza do potęgi trzeciej a ^10 do potęgi dziesiątej)
4i1\2=36*q^3 4,5\36=q^3 q^3=0,125 q=0,5
a1=36/0,5 a1=72
S10=72* 1-(0,5)^10\1-0,5
S10=72* 1-1\1024\1\2 (jeden, minus, jedna tysiąc dwudziesta czwarta, przez, jedna druga)
S10=72*1023/1024*2
S10=73656\512=134,86
|
|
|
14
|
Szkoła - działy tematyczne / Matematyka / Monotonicznosc ciągu i Wzór rekurencyjny
|
: Lipiec 24, 2011, 00:22:59
|
WItam proszę o sprawdzenie i wytłumaczenie
1.Zbadaj monotonicznosc ciągu określonego wzorem an=-3n^2+2n-7
Znak ^2 oznacza do kwadratu w kwadracie jest tylko liczba -3n
an+1= -3(n+1)^2+2(n+1)-7 an+1= -3(n^2+2n+1)+2n+2-7 an+1= -3n^2-6n-3+2n+2-7 an+1= -3n^2-4n-8
an+1-an= -3n^2-4n-8-(-3n^2+2n-7)=-3n^2-4n-8+3n^2-2n+7=-6n-1 odp: ciąg jest malejący
2. Proszę o wytłumaczenie jak w danym wzorze rekurencyjnym znalezc n wyraz ciągu np trzeci we wzorze a1=0 an+1=an+2
|
|
|
15
|
Szkoła - działy tematyczne / Matematyka / 2 zadania z ciągów
|
: Lipiec 22, 2011, 23:39:22
|
Witam proszę o rozwiązanie i wytłumaczenie 2 zadań z ciągów 1.dany jest ciąg an=4n-90\3 a oblicz 20 wyraz tego ciągu b którym wyrazem tego ciągu jest liczba 50? c ile wyrazów ujemnych ma ten ciąg? 2.ciąg jest okreslony wzorem an=2n\5-8 (w liczniku 2n, w mianowniku 5 i to wszystko minus a którym wyrazem tego ciągu jest liczba 0 b czy wyrazami tego ciągu sa liczby 1\2, 1\3, 1\5 ? c które wyrazy tego ciągu sa większe od 10 ? d które wyrazy tego ciągu są mniejsze od 13 ?
|
|
|
|