MagdaK
Przedszkolak
Reputacja 0
Wiadomości: 1
|
|
« : Maj 30, 2011, 19:28:17 » |
|
PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Magdalena Kretschmer
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2010 Data zakończenia stażu: 31.05.2011
Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa nr 6 im. Aleksandra Majkowskiego w Rumi Rumia, ul. Sienkiewicza 30
Stanowisko: 01.09-30.11.2010 wychowawca w świetlicy 01.12-31.05.2010 nauczyciel wspomagający
Opiekun stażu: Łucja Klepacka
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Zadania nauczyciela - stażysty według Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczyciela
§6 ust. 2 pkt 1 Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Działania nauczyciela: Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. Formy realizacji Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego: - Karta Nauczyciela (rozdz. 3a Awansu zawodowego nauczyciela) - najnowsze rozporządzenie MENIS dotyczące awansu zawodowego nauczyciela - Ustawa o systemie oświaty. Termin 09.2010 Dowody realizacji, uwagi, wskazówki - Znajomość przepisów prawnych;
Poznanie dokumentów obowiązujących w świetlicy i szkole oraz zasad i zadań świetlicy i szkoły. Analiza dokumentów obowiązujących w szkole: – statutu szkoły, WSO; – regulaminu pracy świetlicy – szkolnego programu wychowania - planu pracy zespołu przedmiotowego - wniosków do realizacji opracowanych przez Radę Pedagogiczną - programu profilaktyki - planu wychowawczego klasy Udział w Radach Pedagogicznych i posiedzeniach zespołu kl.0-3. Formy realizacji- Notatki z analizy dokumentów;Lista obecności;
Poznanie sposobu prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji. Analiza dokumentacji szkoły: dziennika zajęć, planu pracy świetlicy, programu nauczania obowiązującego w klasie II.Analiza księgi zarządzeń. Formy realizacji- Poprawnie wypełniane dokumenty;
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Przeprowadzenie rozmowy wstępnej z opiekunem stażu,określenie wzajemnych oczekiwań: - określenie zasad komunikowania się i współpracy - skonstruowanie planu rozwoju zawodowego - konsultacje. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Formy realizacji- Opracowanie planu rozwoju zawodowego;
Poznanie podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciw pożarowych. Udział w szkoleniu. Lektura obowiązujących przepisów. Praktyczne stosowanie przepisów BHP i PP. Formy realizacji- Zaświadczenie,notatki;
Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w szkole oraz zasadami współpracy dyrektora z pracownikami. Obserwacja.Udział w Radach Pedagogicznych. Formy realizacji-Organizacja zajęć własnych;Lista obecności;
Przygotowanie sprawozdania z przebiegu stażu. Sprawozdanie Formy realizacji- Treść sprawozdania
§6 ust. 2 pkt 2 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
Prowadzenie zajęć w obecności Opiekuna stażu lub Dyrektora Skonstruowanie planu pracy edukacyjno- terapeutycznej świetlicy na rok szkolny 2010/2011. Skonstruowanie planu pracy nauczyciela wspomagającego na semestr II. Realizacja zajęć zgodnie z przygotowanymi planami pracy. Opracowanie scenariuszy zajęć. Omawianie przeprowadzonych zajęć. Wyciąganie wniosków do dalszej pracy. Formy realizacji: Plan pracy edukacyjno- terapeutycznej świetlicy na rok szkolny 2010/2011; Plan pracy nauczyciela wspomagającego na semestr II; Scenariusze zajęć;
Współorganizacja i udział w uroczystościach i imprezach kulturalnych. Włączanie się do organizacji imprez organizowanych przez świetlicę i szkołę. Współorganizacja imprez klasowych. Formy realizacji: Zdjęcia, notatki z uroczystości;
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i pozaszkolnym samokształceniu. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: -kursy - warsztaty - studia II stopnia Formy realizacji: Zaświadczenia;
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych. Gromadzenie i wykorzystywanie materiałów służących jako pomoc dydaktyczna w pracy edukacyjno- terapeutycznej. Formy realizacji: Notatki;
Wzbogacenie warsztatu pracy. Przygotowanie nowych pomocy i wykorzystanie ich w procesie edukacyjno- terapeutycznym na zajęciach w celu podniesienia poziomu pracy. Formy realizacji: Pomoce dydaktyczne;
Uczestnictwo w spotkaniu z rodzicami prowadzone przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela. Udział w spotkaniach z rodzicami organizowanych przez nauczyciela wiodącego. Formy realizacji: Notatki własne;
§6 ust. 2 pkt 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (lub innych nauczycieli). Hospitacja zajęć wg wcześniej określonych zasad. Zwrócenie uwagi na dobór metod i form pracy. Formy realizacji: Scenariusze zajęć;
Umiejętność analizowania zajęć hospitowanych i prowadzonych samodzielnie. Analiza przeprowadzonych samodzielnie zajęć dydaktyczno- wychowawczych. Ocena własnych umiejętności- wyłonienie słabych i mocnych stron. Uwzględnienie opinii opiekuna stażu w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Formy realizacji: Dokumenty pohospitacyjne;Notatki;Teczka stażysty;
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej w swojej pracy. Publikacja planu rozwoju zawodowego w Internecie. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. Formy realizacji: Zapis na płycie CD;
§6 ust. 2 pkt 3 Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów.
Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów. Analiza akt osobowych ucznia (karta zgłoszenia do świetlicy). Analiza opinii i orzeczeń z poradni psychologiczno-pedagogicznej uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Spotkania i współpraca z rodzicami. Współpraca z wychowawcami klas, pedagogiem i psychologiem. Współpraca z nauczycielem wiodącym, katechetką, pedagogiem, psychologiem, logopedą. Formy realizacji: Notatki; Wykorzystanie zdobytych informacji w pracy z uczniem.
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokojenia potrzeb edukacyjno- terapeutycznych uczniów. Stała obserwacja dziecka. Współpraca z rodziną i nauczycielami. Formy realizacji: Notatki;
Współpraca z rodzicami. Indywidualne rozmowy, konsultacje. Formy realizacji: Notatki;
Nauczyciel stażysta:
Opiekun stażu:
Zatwierdzam do realizacji
Miejscowość, data Podpis i pieczęć Dyrektora Szkoły
|