Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Dołącz do nas i zarejestruj się już teraz.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  

Zioła - herbcio.pl - zdrowie od matki natury
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: O czytelnictwie wśród chłopców- projekt  (Przeczytany 6996 razy)
uniwersytet lodzki
Przedszkolak
*

Reputacja 0
Wiadomości: 2


Zobacz profil
« : Sierpień 30, 2016, 14:39:53 »

Projekt Boys Reading, czyli jak wyrównać szanse chłopięcych (nie)czytelników
Zniwelowanie różnic pomiędzy płciami w procesie edukacji to konieczność, którą od lat zauważają choćby kraje Skandynawii przodujące w badaniach czytelnictwa. Chłopcy, jak wynika z raportów na ten temat, mają większe kłopoty z koncentracją, a co za tym idzie – z nauką, częściej porzucają myśl o dalszej edukacji w szkole średniej, uważają też, że czytanie jest nudne i czyta się tylko w szkole. Nieukształtowana postawa czytelnicza wśród nastoletnich chłopców powoduje problemy w dorosłym życiu. Idąc w ślad krajów skandynawskich, gdzie od ponad 10 lat wprowadza się w życie projekty skupione na czytelnictwie chłopców, stworzono projekt "Boys Reading" - "Chłopaki czytają". W skład pomysłodawców i realizatorów projektu wchodzi Uniwersytet Łódzki, który zajmował się badaniami w Polsce (2014-2016).
Boys Reading ma na celu uczynienie czytania integralną częścią życia nastoletnich chłopców (w wieku 11-15 lat). Konsorcjum projektu uważa, że można to osiągnąć tylko wtedy, gdy chłopcy będą mieli wpływ na to, co czytają, a książki będą odpowiadały ich zainteresowaniom i rzeczywistym potrzebom. Skuteczne zaspokojenie tych potrzeb wymaga wspólnych wysiłków wszystkich partnerów uczestniczących w procesie edukacji: władz, nauczycieli, rodziców i członków społeczności.
Do celów projektu należały: zwiększenie motywacji chłopców do czytania i pisania, by zniwelować różnicę pomiędzy płciami; udostępnienie szkołom atrakcyjnych materiałów, w tym również cyfrowych, które pomogą dopasować czytanie i pisanie do indywidualnych potrzeb chłopców; ułatwienie kontaktu z męskimi wzorcami zaangażowanymi w kształcenie umiejętności czytania; wspieranie inicjatyw mających na celu uczynienie rozwijania zdolności w zakresie języka zabawą i czymś atrakcyjnym dla dorastających chłopców.
Działania oraz rezultaty Boys Reading są kierowane do nauczycieli, wychowawców, rodziców, którzy chcą dowiedzieć się, w jaki sposób najlepiej motywować niechętnie czytających chłopców, by zainteresowali się literaturą. Jest to także zaproszenie dla społeczeństwa, aby lepiej poznało rodzaje (kategorie) tych książek, preferowaną przez chłopców tematykę i gatunki (podkategorie) oraz tytuły tekstów przeznaczonych dla 11-15-latków.
Rezultaty projektu prezentowane są na stronie internetowej (http://boysreading.org/), na której można znaleźć "Toolkit", czyli podręcznik z poradami dla nauczycieli i innych osób zaangażowanych w proces edukacji nastoletnich chłopców, a także inne darmowe materiały edukacyjne oraz interaktywne forum służące wymianie doświadczeń. Największą wartością wyników Boys Reading jest to, że na wybór lektur i metod pracy mieli wpływ sami chłopcy i nauczyciele oraz bibliotekarze pracujący z nimi na co dzień. Inspirację można znaleźć nie tylko w przykładach z Polski, ale i pozostałych partnerów projektu: Chorwacji, Cypru, Grecji, Austrii, Portugalii i Rumunii. Materiały są przeznaczone do twórczego wykorzystywania przez nauczycieli (nie tylko języka polskiego!), wychowawców, bibliotekarzy szkolnych czy rodziców.
 
Więcej informacji można uzyskać u koordynatorki projektu Karoliny Tomczyk pod adresem karolina.tomczyk@uni.lodz.pl

Projekt finansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na naukę w latach 2015 – 2016 przyznanych na realizację projektu międzynarodowego współfinansowanego.

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.

Zapisane
Forum edukacyjne, pomoc w nauce, zadania, przyjaciele
« : Sierpień 30, 2016, 14:39:53 »




 Zapisane
pocahontas
Przedszkolak
*

Reputacja 0
Wiadomości: 5


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : Sierpień 31, 2016, 19:55:26 »

Super projekt
Zapisane

Justiine
Przedszkolak
*

Reputacja 0
Wiadomości: 5


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #2 : Wrzesień 01, 2016, 22:09:41 »

Ekstra jest, naprawdę
Zapisane

Nathan24U
Przedszkolak
*

Reputacja 0
Wiadomości: 5


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #3 : Wrzesień 02, 2016, 23:40:38 »

Projekt niesamowity.
Zapisane

EurolaPL
Przedszkolak
*

Reputacja 0
Wiadomości: 5


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : Wrzesień 03, 2016, 01:17:54 »

Boski projekt.
Zapisane

Wera777
Przedszkolak
*

Reputacja 0
Wiadomości: 5


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #5 : Wrzesień 03, 2016, 13:02:34 »

Projekt doskonały
Zapisane

morfeush
Przedszkolak
*

Reputacja 0
Wiadomości: 5


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : Wrzesień 03, 2016, 20:29:26 »

zdecydowanie Chichot
Zapisane

Gaudenty
Gimnazjalista
***

Reputacja 0
Wiadomości: 122


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : Wrzesień 12, 2016, 12:05:52 »

Ależ się wszyscy zachwycili! A ja bym przede wszystkim poczekał, czy ten projekt przyniesie jakieś wymierne efekty.
Zapisane
Herbert54
Przedszkolak
*

Reputacja 0
Wiadomości: 1


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : Wrzesień 14, 2016, 21:50:06 »

Projekt doskonały!
Zapisane

Forum edukacyjne, pomoc w nauce, zadania, przyjaciele
   




 Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  


Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Seo4Smf v0.2 © Webmaster's Talks

Hayat Theme - Sefa